zaawansowane wyszukiwanie

Przedział cenowy: 0 zł do 62 797 800 zł

Zaawansowane opcje wyszukiwania
znale┼║li┼Ťmy 0 wyniki
Twoje wyniki wyszukiwania

Fulfilment dla sklepu internetowego ÔÇö co to jest i na czym polega?

Opublikowany przez Igor na 08.09.2020
| 0

Rynek e-commerce ro┼Ťnie z ka┼╝dym rokiem. Dzi┼Ť polscy detali┼Ťci mog─ů w procesie logistycznym korzysta─ç z us┼éug fulfillment. Ta koncepcja zosta┼éa wymy┼Ťlona przez zesp├│┼é znanego ameryka┼äskiego sklepu internetowego Amazon. Z biegiem czasu firma zacz─Ö┼éa organizowa─ç logistyk─Ö dla innych sklep├│w.

Je┼Ťli sprzeda┼╝ jest ukierunkowana na rynek zagraniczny, to najlepszym rozwi─ůzaniem b─Ödzie korzystanie z us┼éug operatora fulfilment, poniewa┼╝ obecnie tworzenie proces├│w logistycznych za granic─ů jest bardzo kosztowne.

Co to jest fulfillment?

Fulfillment (w odmianie brytyjskiej „fulfilment”) ÔÇö zestaw operacji od momentu z┼éo┼╝enia zam├│wienia przez kupuj─ůcego do momentu otrzymania przez niego zakupu. Jako us┼éuga magazynowania fulfilment mi─Ödzy innymi jest cz─Östo poszukiwany przez sklepy internetowe. Zam├│wienia ze sklepu internetowego s─ů przekazywane fulfillment operatorowi, kt├│ry ┼Ťwiadczy r├│wnie┼╝ us┼éugi magazynowania, gdzie s─ů formowane, pakowane i wysy┼éane do firmy kurierskiej.

Działania w ramach usług fulfillment:

  • Magazynowanie towar├│w;
  • Przyjmowanie i przetwarzanie zam├│wie┼ä;
  • Kompletacja i pakowanie zam├│wie┼ä;
  • Otrzymywanie p┼éatno┼Ťci od kupuj─ůcych;
  • Dostawa zam├│wie┼ä;
  • Przetwarzanie zwrot├│w.
Usługa fulfilment

Nale┼╝y zauwa┼╝y─ç, ┼╝e przy przenoszeniu do centrum logistycznego zestaw konkretnych operacji mo┼╝e si─Ö r├│┼╝ni─ç. Oznacza to, ┼╝e w ramach fulfilment dla sklepu mog─ů zosta─ç powierzone operatorowi zar├│wno wszystkie procesy biznesowe, jak i tylko niekt├│re z nich. Na przyk┼éad, aby powierzy─ç przetwarzanie zwrot├│w nie operatorowi, ale w┼éasnym pracownikom lub w celu przechowywania towar├│w we w┼éasnym magazynach.

Jak wygl─ůdaj─ů us┼éugi fulfilment?

Us┼éuga fulfilment jest ┼Ťwiadczona przez operator├│w 3PL z du┼╝ym do┼Ťwiadczeniem. Sklepy zajmuj─ů si─Ö reklam─ů i promocj─ů, a operator jest zaanga┼╝owany w pozosta┼ée procesy. Wysy┼éki i dostawa zajmuj─ů mniej czasu, a koszt kompletacji zam├│wienia jest ni┼╝szy. Tak wi─Öc efektem wsp├│┼épracy z operatorem jest wzrost sprzeda┼╝y w sklepie.

Firma logistyczna pe┼éni jedynie rol─Ö po┼Ťrednika w ┼éa┼äcuchu sprzedaj─ůcy-kupuj─ůcy. Gdy towary docieraj─ů do magazynu fulfilment-operatora, ka┼╝dy towar jest identyfikowany za pomoc─ů kodu kreskowego. Paleta przybywaj─ůca do magazynu jest rozpakowywana i zostaje obliczana ilo┼Ť─ç sztuk. Pozwala to na bezb┼é─Ödne kompletowanie zam├│wie┼ä, szybkie ┼Ťledzenie pozosta┼éo┼Ťci towar├│w i terminowe uzupe┼énianie magazyn├│w. W procesie pakowania towaru wype┼éniane s─ů kupony gwarancyjne, pokwitowania sprzeda┼╝y oraz listy przewozowe.

Zorganizowanie dostawy za po┼Ťrednictwem operatora fulfillment jest bardziej op┼éacalne ni┼╝ zrobienie tego samodzielnie. Call center dla obs┼éugi klienta mo┼╝e by─ç poddzia┼éem operatora 3PL lub nale┼╝e─ç do samego sklepu. Wszystkie kwestie zwi─ůzane z przyjmowaniem towar├│w i wysy┼éek rozwi─ůzuje jeden mened┼╝er magazynu. Za utrat─Ö towaru odpowiada operator, a nie sklep.

Usługa fulfilment

Je┼Ťli zwyk┼éy magazyn mo┼╝e obej┼Ť─ç si─Ö bez elektronicznej ksi─Ögowo┼Ťci, to bez niego nie mo┼╝na sobie wyobrazi─ç centrum logistyczny. Dlatego hale magazynowe wyposa┼╝ane s─ů w wielopoziomowe systemy rega┼é├│w, przeno┼Ťniki oraz systemy zarz─ůdzania magazynem. Automatyzacja oszcz─Ödza czas i u┼éatwia prac─Ö ze zwrotami.

Fulfilment: zalety i wady

Zalety fulfilment:

  • Zapewnia wszystkie us┼éugi magazynowe bez inwestowania w magazyn i dodatkowy personel;
  • Daje kontrol─Ö nad jako┼Ťci─ů us┼éug magazynowych (np. pakowanie czy wysy┼éanie paczek) bez g┼é─Öbokiej wiedzy z zakresu zarz─ůdzania magazynem;
  • Operatorzy oferuj─ůcy fulfilment s─ů zwykle wyposa┼╝eni w narz─Ödzia przyspieszaj─ůce prac─Ö (czytniki kod├│w, systemy WMS itp.);
  • Najcz─Ö┼Ťciej us┼éugi fulfillment s─ů p┼éatne co miesi─ůc, zgodnie z faktycznie zaj─Öt─ů ÔÇőÔÇőpowierzchni─ů magazynow─ů, wi─Öc rozpocz─Öcie pracy nie wymaga du┼╝ych bud┼╝et├│w.

Wady i ryzyko fulfilment:

  • Utrata kontroli nad administracj─ů;
  • Brak swobodnego dost─Öpu do magazynu dla w┼éa┼Ťciciela towaru;
  • Operator, ┼Ťwiadcz─ůcy fulfilment dla e-commerce zapewnia wszystkim klientom standardowe us┼éugi;
  • Towary nie zostan─ů dostarczone przez samoch├│d oznaczony Twoj─ů mark─ů;
  • Nie zwalnia kierownictwa firmy z zarz─ůdzania procesem zaopatrzenia i kontrolowania rotacji towar├│w.
Fulfilment w magazynie

Kiedy warto wdro┼╝y─ç fulfilment w sklepie internetowym?

Przy szybko zmieniaj─ůcych si─Ö warunkach rynkowych w sklepach mo┼╝e doj┼Ť─ç do sytuacji, w kt├│rej przetwarzanie zam├│wie┼ä online przewa┼╝a nad tradycyjn─ů sprzeda┼╝─ů i zajmuje wi─Ökszo┼Ť─ç czasu zespo┼éu. Szybki wzrost zam├│wie┼ä internetowych mo┼╝e przekroczy─ç pojemno┼Ť─ç zaplecza sklepu i konieczne staje si─Ö wynaj─Öcie magazynu i zatrudnienie dodatkowych pracownik├│w. W┼éa┼Ťciwie w takich sytuacjach fulfillment jest ┼Ťwietn─ů alternatyw─ů.

Decyduj─ůc si─Ö na fulfilment, pozbywasz si─Ö wielu zobowi─ůza┼ä i obni┼╝asz koszty prowadzenia biznesu, ale nie we wszystkich przypadkach b─Ödzie to najlepsze rozwi─ůzanie. Specyfika obszaru dzia┼éalno┼Ťci cz─Östo odgrywa kluczow─ů rol─Ö, na przyk┼éad us┼éuga mo┼╝e by─ç nieodpowiednia, je┼Ťli sprzedajesz r─Ökodzie┼é lub towary wymagaj─ůce okre┼Ťlonych warunk├│w przechowywania. Optymalnym rozwi─ůzaniem przed wprowadzeniem fulfillmentu dla sklepu internetowego b─Ödzie jako┼Ťciowa analiza prognozowanych koszt├│w operacji logistycznych.

Dostawcy usługi fulfilment

W 2019 roku rynek handlu detalicznego online wyceniono na ponad 50 mld z┼é, co stanowi oko┼éo 6% ca┼ékowitej sprzeda┼╝y detalicznej. Wed┼éug portalu ┬źMoney.pl┬╗, ┼é─ůczne obroty polskiego e-commerce b─Öd─ů ros┼éy o 20% rocznie do 2025 roku ÔÇö to jeden z najwy┼╝szych wska┼║nik├│w w Europie. Zdecydowanie w handlu elektronicznym w naszym kraju dominuje Allegro z ok. 40% ca┼éego rynku detalicznego, wyr├│┼╝nia si─Ö r├│wnie┼╝ Euro.com.pl, Morele.net i Mediaexpert.pl.

Pomimo tego, ┼╝e polski rynek fulfillmentu jest do┼Ť─ç m┼éody, istnieje kilkadziesi─ůt firm oferuj─ůcych t─Ö us┼éug─Ö. Firmy ┼Ťwiadcz─ůce fulfillment mo┼╝na podzieli─ç na cztery typy:

  1. Firmy, oferuj─ůce fulfilment jako podstawow─ů us┼éug─Ö (np. Omnipack, eCommerce, Connections, Customeritum, Logistiko);
  2. Firmy logistyczne oferuj─ůce fulfilment (np. Fiege, Rhenus Logistics, Raben, DHL, Supply Chain, Rohlig Suus, No Limit, DB Schenker);
  3. Platformy sprzeda┼╝owe oferuj─ůce fulfilment (np. Amazon);
  4. Firmy oferuj─ůce fulfilment  jako us┼éug─Ö dodatkow─ů (np. Point of View, Traffica, Azymut, Arvato, OEX).
Zemmler Fulfilment

Najcz─Ö┼Ťciej zadawane pytania na temat „Fulfilment”

­čö╣ Fulfilment ÔÇö co to jest?

Definicja fulfillmentu jest nast─Öpuj─ůca ÔÇö kompleks operacji przetwarzania zam├│wie┼ä, kt├│ry obejmuje przechowywanie, kompletacj─Ö, pakowanie towar├│w, organizacj─Ö dostaw i prac─Ö ze zwrotami.

­čöŞ Jak „fulfilment” b─Ödzie po polsku?

Dos┼éownie s┼éowo fulfilment oznacza ┬źrealizacja┬╗, ale zwykle jego u┼╝ywa si─Ö bez t┼éumaczenia.

­čö╣ Ile kosztuje fulfillment?

Zale┼╝y to od wielu czynnik├│w, ale zazwyczaj pakowanie i obs┼éuga zwrot├│w kosztuje od kilku z┼éotych za sztuk─Ö, a magazynowanie ju┼╝ od kilkudziesi─Öciu z┼éotych za metr sze┼Ťcienny.

­čöŞ Fulfilment dla sklepu ÔÇö kiedy warto skorzysta─ç?

Ta us┼éuga jest przydatna dla firm, kt├│re wysy┼éaj─ů ponad 500 zam├│wie┼ä miesi─Öcznie i planuj─ů z sukcesem rozszerzy─ç swoj─ů dzia┼éalno┼Ť─ç w ci─ůgu najbli┼╝szych 2 lat, a tak┼╝e sklepom internetowym w przypadku, gdy obroty nie s─ů jeszcze zbyt du┼╝e, a poziom sprzeda┼╝y sezonowo ro┼Ťnie.

Podsumowanie i wnioski

Oceniaj─ůc sytuacj─Ö na globalnym rynku handlu internetowego, polski segment prezentuje si─Ö bardzo obiecuj─ůco. Wszystko wskazuje na gwa┼étowny wzrost, istniej─ůce firmy nabieraj─ů rozp─Ödu, jednocze┼Ťnie istnieje sprzyjaj─ůce ┼Ťrodowisko dla pojawiania si─Ö nowych kompanii. Bariera wej┼Ťcia dla biznesu internetowego jest znacznie ni┼╝sza ni┼╝ dla biznesu stacjonarnego, a fulfilment dla sklep├│w internetowych dodatkowo przyczynia si─Ö do dobrych warunk├│w ekonomicznych. Warto zaznaczy─ç, ┼╝e logistyka i szybka dostawa towaru do klienta to jeden z kluczowych aspekt├│w e-commerce, dlatego wyb├│r rzetelnego operatora to ju┼╝ po┼éowa sukcesu!

Por├│wnaj oferty