Wybierz niezawodnego operatora fulfilment w Polsce dla e-commerce

Twoje wyniki wyszukiwania

Fulfilment w Polsce

Us┼éuga fulfilment (z ang. fulfilment ÔÇö realizacja) to przekazywanie wszystkich proces├│w przetwarzania zam├│wie┼ä i wysy┼éanie ich do konsument├│w ko┼äcowych przez zewn─Ötrznego operatora. Wykonywany od momentu z┼éo┼╝enia zam├│wienia do momentu dostarczenia zam├│wienia do klienta. Firmy ┼Ťwiadcz─ůce us┼éug─Ö ponosz─ů zatem pe┼én─ů odpowiedzialno┼Ť─ç za przyjmowanie i przetwarzanie zam├│wie┼ä; otrzymywanie p┼éatno┼Ťci od klient├│w; przechowywanie towar├│w w magazynach; kompletowanie i pakowanie produkt├│w; transport i dostaw─Ö paczek do konsument├│w; logistyk─Ö zwrot├│w.

Zar├│wno fulfillment, jak i e-commerce s─ů stosunkowo m┼éodym zjawiskiem na polskim rynku. Mimo to rynek detaliczny intensywnie zmienia si─Ö w tym kierunku, poniewa┼╝ kupuj─ůcy bardzo szybko przyzwyczaili si─Ö do zalet zakup├│w online. Wielu ekspert├│w zgadza si─Ö, ┼╝e na tym etapie rozwoju rynku e-commerce popyt znacznie przewy┼╝sza poda┼╝. Okazuje si─Ö, ┼╝e konsumenci s─ů gotowi na zakupy online, ale pytanie brzmi: czy m┼éody rynek jest gotowy zaspokoi─ç szybko rosn─ůce potrzeby kupuj─ůcych? 
Fulfillment to us┼éuga, kt├│ra mo┼╝e by─ç pomocna w skalowaniu biznesu, a tak┼╝e jest niezast─ůpiona dla ma┼éych e-sklep├│w, dlatego ostatnio coraz wi─Öcej przedsi─Öbiorc├│w decyduje si─Ö na korzystanie z magazyn├│w fulfillment.

Altmaster Logistyka

Hala nr. 9 Julianowska 61, 05-500 Piaseczno

Czym s─ů us┼éugi fulfilment?

Termin fulfillment w krajach zachodnich oznacza procesy, kt├│re nap─Ödzaj─ů procesy biznesowe handlu elektronicznego, kt├│rych wynikiem jest realizacja zam├│wienia. Fulfilment to proces dostarczenia towar├│w od dostawcy do kupuj─ůcego, kt├│ry obejmuje nast─Öpuj─ůce czynno┼Ťci:

  • Odbi├│r towaru w magazynie;
  • Przechowywanie towaru w magazynie;
  • Przetwarzanie zam├│wienia;
  • Kompletacja towaru;
  • Pakowanie zam├│wienia;
  • Dostawa zam├│wienia;
  • Przyjmowanie p┼éatno┼Ťci;
  • Zarz─ůdzanie zwrotami.

Fulfillment kryje w sobie wyszkolony personel, magazyny, zdolno┼Ťci logistyczne, sprz─Öt i, co wi─Öcej, wszystkie koszty handlu elektronicznego. Nie wszyscy mog─ů stworzy─ç w┼éasn─ů infrastruktur─Ö w regionach, poniewa┼╝ jest to d┼éugi i kosztowny proces. Ca┼éa infrastruktura potrzebna sklepowi internetowemu kosztuje znacznie wi─Öcej ni┼╝ przysz┼ée zyski, jakie mo┼╝e zapewni─ç poziom sprzeda┼╝y w regionie. W takim przypadku fulfillment dla sklepu jest optymalnym kompromisem dla wi─Ökszo┼Ťci uczestnik├│w rynku e-commerce.

Kim jest dostawca fulfilment?

Dostawcami tych us┼éug s─ů operatorzy 3PL lub tak zwane centra logistyczne (magazyny fulfilment). 3PL operatorzy to firmy zewn─Ötrzne, kt├│rym mo┼╝na zleci─ç ca┼éo┼Ť─ç lub cz─Ö┼Ť─ç us┼éug logistycznych przedsi─Öbiorstwa. Na przyk┼éad je┼Ťli masz sw├│j magazyn, mo┼╝esz powierzy─ç operatorowi tylko transport lub odwrotnie.Operatorzy fulfillment maj─ů wszelkie mo┼╝liwo┼Ťci zapewnienia wysokiej jako┼Ťci obs┼éugi zam├│wie┼ä, pocz─ůwszy od floty ci─Ö┼╝ar├│wek, powierzchni magazynowej i sprz─Ötu magazynowego, a sko┼äczywszy na wykwalifikowanym personelu i najnowocze┼Ťniejszych systemach elektronicznych do zarz─ůdzania procesami (WMS).

Platforma WareTeka oferuje wsp├│┼éprac─Ö z najlepszymi operatorami 3PL, kt├│rych lista stale ro┼Ťnie:

  • FM Logistic to niezale┼╝na grupa firm z Francji. Ponad pi─Ö─çdziesi─ůt lat do┼Ťwiadczenia w obs┼éudze proces├│w logistycznych. Firma jest reprezentowana w czternastu krajach ┼Ťwiata;
  • DB Schenker jest jednym ze ┼Ťwiatowych lider├│w logistyki mi─Ödzynarodowej. Firma dysponuje nie tylko flot─ů, ale tak┼╝e transportem lotniczym i morskim;
  • ZAMMLER ÔÇö grupa mi─Ödzynarodowych firm logistycznych. Operatorzy fulfillment tej grupy oferuj─ů wszelkiego rodzaju us┼éugi logistyczne.

Fulfillment dla sklepu internetowego: warto┼Ť─ç i zalety

Warto┼Ť─ç fulfillmentu dla sklep├│w internetowych jest bardzo wysoka, dlatego e-commerce jest g┼é├│wnym segmentem korzystaj─ůcym z us┼éug operator├│w 3PL. Dzi─Öki technologiom internetowym outsourcingowi logistyki przedsi─Öbiorcy mog─ů zak┼éada─ç startupy przy minimalnych nak┼éadach inwestycyjnych.Zamiast wydawa─ç pieni─ůdze na budow─Ö w┼éasnego magazynu, zakup drogiego sprz─Ötu i szkolenie personelu za┼éo┼╝yciel sklepu internetowego mo┼╝e po prostu skorzysta─ç z magazynu fulfilment, kt├│ry jest w pe┼éni przystosowany do tych potrzeb. Za umiarkowan─ů miesi─Öczn─ů op┼éat─Ö natychmiast otrzymujesz us┼éugi, za kt├│rych jako┼Ť─ç odpowiada operator 3PL.

Dodatkowym plusem jest to, ┼╝e nie musisz pr├│bowa─ç przewidywa─ç wielko┼Ťci sprzeda┼╝y, poniewa┼╝ p┼éacisz tylko za zajmowan─ů przestrze┼ä magazynow─ů, a w dowolnym momencie mo┼╝esz zmniejszy─ç lub zwi─Ökszy─ç jej powierzchni─Ö.

Fulfilment: cennik i elementy składowe

W chwili obecnej, ze wzgl─Ödu na to, ┼╝e fulfillment w Polsce jest wci─ů┼╝ na etapie rozwoju, nie ma jednolitego standardu oceny koszt├│w. Na przyk┼éad kto┼Ť oblicza op┼éat─Ö za metr kwadratowy, metr sze┼Ťcienny lub miejsce na palet─Ö. Cennik fulfillmentu zale┼╝y od wielu czynnik├│w, w tym:

  • Parametry produktu (rozmiar, waga);
  • Warunki wymagane do przechowywania produktu;
  • Wymagane us┼éugi fulfilment (w tym dodatkowe);
  • Parametry i przeznaczenie magazynu.

Z drugiej strony klient operatora fulfilment cz─Östo na pocz─ůtku wsp├│┼épracy nie rozumie swojego biznesu online, a oszacowanie koszt├│w us┼éug jest mo┼╝liwe tylko poprzez g┼é─Öbokie zanurzenie si─Ö w jego potrzebach i prognozach. Je┼Ťli chodzi o ujednolicenie cen us┼éug logistycznych, mo┼╝na powiedzie─ç, ┼╝e struktura plan├│w taryfowych i cennik├│w podstawowych dla wi─Ökszo┼Ťci operator├│w jest bardzo podobna.

W przypadku sklepu internetowego, kt├│ry w┼éa┼Ťnie wszed┼é na rynek i szuka najlepszej oferty, r├│┼╝norodno┼Ť─ç taryf mo┼╝e powodowa─ç pewne trudno┼Ťci, ale tutaj musisz prosi─ç o obliczenie bud┼╝etu na okre┼Ťlony czas, wtedy wszystko staje si─Ö jasne. Je┼Ťli sklep internetowy ma ju┼╝ fulfillment partnera, to potencjalny nowy partner mo┼╝e zosta─ç poproszony o obliczenie kosztu us┼éug na podstawie aktualnego rozliczenia, wtedy por├│wnanie b─Ödzie obiektywne.

Por├│wnaj oferty