- Dlaczego WareTeka zdecydowała się wejść na polski rynek
- Piszą o nas polskie media
- Pierwsze efekty promowania na polskim rynku
Startup logistyczny WareTeka wyszedł za granicę Ukrainy i aktywnie rozwija się na polskim rynku logistyki magazynowej.
Zespół platformy magazynowej rozpoczął pracę nad promocją za granicą latem 2020 roku. Przeprowadziliśmy badania, przygotowaliśmy materiały do prezentacji, zapoznaliśmy się z graczami na polskim rynku. W efekcie we wrześniu 2020 roku WareTeka.pl został uruchomiony w trybie testowym. Przez kolejne miesiące aktywnie budowaliśmy bazę klientów i szukaliśmy partnerów. Teraz polska wersja platformy jest w pełni funkcjonalna.
Dlaczego WareTeka zdecydowała się wejść na polski rynek
Potencjał nieruchomości magazynowych na Ukrainie jest ogromny, a szybki rozwój handlu elektronicznego daje jeszcze większy impuls do rozwoju. Jednak całkowita wielkość rynku jest nadal dość mała. Dla porównania całkowita powierzchnia magazynowa na Ukrainie to około 18 mln mkw. (magazyny klasy A, B), natomiast w Polsce — ponad 30 mln mkw. Obecnej polski rynek nieruchomości magazynowych jest bardziej rozwinięty i otwiera nowe możliwości rozwoju platformy wyszukiwania magazynów WareTeka.
Drugi powód to chęć rozwoju. Nasza platforma logistyczna osiągnęła dobre wyniki na rynku logistyki magazynowej na Ukrainie w ciągu zaledwie 1 roku: teraz współpracujemy ze wszystkimi czołowymi operatorami logistycznymi w kraju, stworzyliśmy rozbudowaną bazę magazynową.
“W trakcie rozwoju w pewnym momencie zdaliśmy sobie sprawę, że znamy już całą branżę logistyczną i wszystkich głównych graczy na rynku ukraińskim. Z kolei znają nas duzi operatorzy logistyczni. Dlatego wyjście poza rynek krajowy stało się oczywistym wyborem do dalszego wzrostu. Przeanalizowaliśmy szczegółowo polską branżę logistyczną i doszliśmy do wniosków o stanie rynku — to był punkt wyjścia”
– skomentował Head of Product WareTeka Oleksii Mospan.
Ponadto ekspansja międzynarodowa jest częścią strategii rozwoju platformy, która pomoże stworzyć globalny krajobraz logistyki magazynowej w głównych krajach europejskich. Zamierzamy podbijać nowe rynki, aby menedżer dowolnej firmy mógł wejść na platformę i znaleźć partnera w interesującym go regionie.
Piszą o nas polskie media
WareTeka rozszerza swoją obecność w polskim polu informacyjnym. Na przykład platforma zainteresowała wydanie MamStartup.
24 listopada 2020 roku na stronie wydania pojawił się artykuł „Ukraińskie startupy śmiało wkraczają na polski rynek”. Tam możesz przeczytać szczegółowo, dlaczego platforma magazynowa WareTeka zdecydowała się wejść na polski rynek logistyki magazynowej.
MamStartup to duże polskie wydanie specjalizujące się w tematyce startupowej. Publikują wywiady z obiecującymi zespołami, przewodniki, analizy, najświeższe informacje.
Pierwsze efekty promowania na polskim rynku
Startup logistyczny WareTeka rozpoczął ekspansję na polski rynek we wrześniu 2020 roku. Teraz szybko się rozwija — pomaga klientom, podpisuje umowy z partnerami logistycznymi.
Już teraz użytkownicy WareTeka.pl mogą znaleźć magazyny w największych miastach Polski. Stworzyliśmy bazę danych magazynów wszystkich klas.
Ponadto WareTeka daje możliwość znalezienia partnera logistycznego do współpracy lub wyboru usługi magazynowej. Platforma współpracuje z operatorami fulfillment (Altmaster Logistyka), operatorami 3PL (SUCCESS Logistics Group, Omega Pilzno, KMC-Services, Colian Logistic), agencjami brokerskimi (Querco Property, Nieruchomości Domino, A&A Holding).
Pracujemy nad pozyskaniem nowych partnerów i klientów.